Logiko

Autor: IPTechnicy

Transport morskispedycja kolejowa opierają się na standardowych rozwiązaniach logistycznych, które umożliwiają efektywne przemieszczanie towarów. Kluczowym elementem owych systemów są palety, które ułatwiają załadunek i rozładunek kontenerów, a przy tym zapewniają stabilność ładunku. Najczęściej stosowane są europalety (120 x 80 x 14 cm) oraz palety przemysłowe (120 x 100 x 14 cm), które umieszcza się w kontenerach o specjalnie dostosowanych wymiarach. Sprawdź, jakich używa się najczęściej.

Kontenery standardowe

Kontenery standardowe to takie, które służą do transportu standardowych towarów. Kontener 20’ DV jest przeznaczony do ciężkich ładunków drobnicowych. Mieści 11 europalet lub 9-10 palet przemysłowych i jest powszechnie stosowany w transporcie suchych produktów.

  1. Kontener 20’ Upgraded to wzmocniona wersja standardowego 20’ DV, dedykowana wyjątkowo ciężkim ładunkom. Zachowuje taką samą pojemność, ale ma większą wytrzymałość.
  2. Kontener 40’ DV jest dedykowany przestrzennym ładunkom. Mieści 24-25 europalet lub 21 palet przemysłowych, co czyni go idealnym do większych przesyłek. Kontenery 40’ DV mają zunifikowane wymiary dla transportu morskiegokolejowego, co zapewnia ich wszechstronne zastosowanie.
  3. Kontener 40’ HC oferuje większą wysokość niż standardowy 40’ DV, umożliwiając załadunek 25 europalet lub 21 palet przemysłowych. Jest doskonały do transportu ładunków o dużej objętości.

Kontenery specjalistyczne

Poza kontenerami standardowymi w transporcie morskim, jak również kolejowym wykorzystuje się modele specjalistyczne nadające się do przewozu ładunków o nietypowych wymaganiach, które nie mogą być efektywnie transportowane w standardowych kontenerach.

  1. Kontenery Open Top umożliwiają załadunek od góry i są idealne dla towarów o niestandardowych wymiarach lub kształtach.
  2. Kontenery Reefer pozwalają na transport w kontrolowanej temperaturze (-30°C do +30°C). Wersja 20’ mieści 10 europalet lub 9 palet przemysłowych, a wersje 40’ i 40’ HC – 23 europalety lub 20 palet przemysłowych.
  3. Kontenery Flat Rack umożliwiają załadunek górny lub boczny i są idealne dla nietypowych ładunków, takich jak maszyny czy konstrukcje stalowe.

Wybór odpowiedniego kontenera

Wybór kontenera zależy od specyfiki ładunku, jego wymiarów, masy oraz warunków przewozu. Standardowe, ale te specjalistyczne kontenery można dostosować do indywidualnych potrzeb.

Najczęściej stosowane kontenery w transporcie morskim, a także kolejowym to:

  • 20’ DV (Dry Van),
  • 20’ Upgraded,
  • 40’ DV (Dry Van),
  • 40’ HC (High Cube),
  • 20’ Open Top i 40’ Open Top,
  • 20’ Reefer, 40’ Reefer i 40’ Reefer HC,
  • 20’ Flat Rack i 40’ Flat Rack.

Transport kontenerowy, zarówno morski, jak i kolejowy, opiera się na różnorodnych typach kontenerów dostosowanych do specyfiki przewożonych ładunków. Jeśli szukasz firmy zajmującej się transportem, skontaktuj się z nami – świadczymy usługi spedycyjne na najwyższym poziomie.